PCP Classics Warmia 2022

Wiosną Porsche Club Polska organizuje zlot klasyków. Ta impreza wpisała się już w kalendarz spotkań miłośników Porsche w Polsce. Tym razem Mata (wiceprezes klubu PCP i organizator zlotu) zaprosił nas do Olsztyna, by wspólnie pozwiedzać ciekawe zakątki Warmii.

Wieczorne tankowanie na CPN i w drogę 🙂 Ponieważ z południa Polski na Warmię jest kawałek drogi, to postanowiliśmy maksymalnie wykorzystać naszą podróż i pozwiedzać interesujące miejsca po drodze.

Pierwszy przystanek zrobiliśmy w Ciechanowie by zwiedzić Zamek Książąt Mazowieckich. Tutaj spotkaliśmy jeszcze kilkoro Zlotowiczów udających się do Olsztyna. Sam zamek zrobił na nas bardzo dobre wrażenie, a kustosz wykazał się dużą wiedzą i poczuciem humoru.

Następnie, po namowie znajomych z Warszawy skierowaliśmy się do Muzeum Romantyzmu w Opinogórze. Zameczek Neogotycki, Dwór i Oranżeria to prawdziwe perełki. Zuzi najbardziej spodobały się jednak ogrody wraz z ogromnymi klatkami w których mieszkają: papugi nimfy, aleksandretty większe, papugi faliste, bażanty annamskie, królewskie i diamentowe, pawie indyjskie, gołębie cukrówki, gołębie okularowe i kury ozdobne.

Jadąc do Szczytna mijaliśmy malownicze pola rzepaku, które stanowiły świetne tło do zdjęć. Spacerując po mieście odwiedziliśmy ruiny Zamku Krzyżackiego wraz z ciekawą ekspozycją. Słońce chyliło się już nad horyzontem jak dotarliśmy do naszej bazy w Olsztynie, gdzie wieczorem mogliśmy „pokopać w oponki” i przy szklaneczce herbaty porozmawiać z koleżankami i kolegami z klubu.

Tradycyjnie o 9.11 rano wyruszyliśmy w drogę, a plan był bardzo bogaty i napięty. W pierwszej kolejności udaliśmy się na dawny pas startowy lotniska Orneta, gdzie sformowaliśmy kolumnę udającą się do zwiedzania Sanktuarium Maryjnego w Krośnie. Proboszcz, będący również organizatorem Motomajówek, oprowadził nas po całym terenie z mozołem odbudowywanego Kościowa, Konwiktu i pozostałych budynków.

Następnie udaliśmy się do Lidzbarka Warmińskiego na obiad w Hotelu Krasicki. Zwiedziliśmy również XIV wieczny Zamek Biskupów Warmińskich. Zamek lidzbarski zbudowano w latach 1350-1401 na miejscu niewielkiego grodu pruskiego o nazwie Lecbarg, położonego w ramionach rzek Łyny i Symsarny.

Dopełnieniem tego jakże intensywnego dnia była „kawa i ciacho” w Pałacu i Folwarku Galiny. Dziedziniec pałacowy był świetnym miejscem do zrobienia grupowego zdjęcia wszystkich uczestników Zlotu przed powrotem do naszej bazy w Manor Hotel.

Tradycyjnie, wieczorem odbył się bankiem, którego gościem honorowym był Adam Jerozolimski (członek klubu, który uległ wypadkowi – mieszkający nieopodal). Kulminacyjny moment to aukcja prowadzona przez Matę na rzecz #WalczAdam – tym razem padł rekord wszech czasów!

W niedzielę po śniadaniu udaliśmy się na spacer do stadniny i gospodarstwa Państwa Kojrys, gdzie mogliśmy zobaczyć jak wyglądały dawne warmińskie zagrody, a chętni upieki kiełbaski na ognisku. Ponieważ południe zbliżało się nieubłaganie ruszyliśmy w kilka samochodów na południe do swoich domów.

Obiad zjedliśmy w swojskim klimacie Browaru Bednary w Nieborowie.

Ach, co to był za wyjazd!