911 Carrera Cabrio (993)

Wlepka informuje, iż samochód został wyprodukowany w grudniu 1994r, ale we wszystkich dokumentach uznaje się rok 1995 za moment produkcji mojej Carrery Cabrio.

Samochód sprowadziłem z rynku amerykańskiego – to wg mojego doświadczenia obok Japonii najbardziej pewne miejsce zakupu Porsche z lat 80 i 90-tych XX wieku. Auto miało 3 właścicieli, którzy chyba bardzo o nie dbali, gdyż wraz z oryginalnym pełnym pakietem wyposażenia (klucze, kompresor, koło zapasowe, pokrowiec na składany dach) otrzymałem dwie teczki wszelkich rachunków i faktur związanych z moim samochodem.

Auto wyposażone jest z 6 cylindrowy silnik typu bokser, który przy 6100 obr/min silnika generował w momencie opuszczenia fabryki 272 KM – ile z nich pozostało dzisiaj – nie ma to dla mnie znaczenia, gdyż samochód jest typowym fun carem. Jego 4 biegowa automatyczna skrzynia biegów Tiptronic pozwala mu sprawnie przyspieszać, a także daje duży komfort w trakcie normalnej jazdy miejskiej.

Carrera jest przyzwoicie wyposażona: klimatyzacja automatyczna, tempomat, komputer pokładowy, pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy to tylko niektóre elementy wyposażenia.

Ja kupiłem ją ze względu na piękne zestawienie kolorystyczne: lakier to „polarny srebrny” – moim zdaniem delikatnie wpada w błękit, natomiast wnętrze wykończone jest w skórze koloru „korzennego”.

Model 993 to ostatnia w historii 911 z silnikiem chłodzonym powietrzem, jest ona następczynią legendarnej 964 z którą dzieli około 20% części. Dla mnie najważniejszą zmianą w tym modelu jest wielowahaczowe zawieszenie, które pozwala nawet takim laikom jak ja cieszyć się z jazdy tym samochodem, a dźwięk „wiatraka” jest niesamowity 🙂

Kilka filmików o modelu 993:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.