Szybka konwersja 993 z wersji USA na Europę.

Dzisiaj przeprowadziłem finalną konwersję mojej 993 na pomarańczowe światła kierunkowskazów z tyłu. Wcześniej samochód już raz przeszedł tę operację, ale efekt nie był w pełni zadowalający.

Do konwersji potrzebne są:

przerywacz kierunkowskazów z potencjometrem

– wysokiej klasy żarówki led o emisji światła w barwie pomarańczowej.

Przerywacz należy wymienić z zachowaniem czujności o jego biegunowość. Jeżeli po instalacji nie działa to na 99% mamy odwrotnie podłączone zasilanie w naszej kostce i najprościej jest zamienić w niej biegunowość. Przerywacz znajduje się na tunelu środkowym w pobliżu lewarka zmiany biegów – dostęp jest poprzez plastikową klapkę. 

Ja ten etap miałem już za sobą, gdyż został on wykonany podczas serwisu samochodu w Auto-Technika Tomka „Białego” Mroczko.

Dzisiaj skupiłem się na wymianie żarówek na takie, które dają super mocne pomarańczowe światło i w każdych warunkach przebijają czerwone klosze. Użyłem żarówek marki Opticon kupionych na allegro wyposażonych w mocne diody firmy EPISTAR.

Do naszej pracy potrzebny jest śrubokręt „krzyżak” i ewentualnie rękawiczki by nie dotykać wymienianych żarówek.

Operacja jest banalna. Odkręcamy jeden długi wkręt, wyciągamy cały klosz, odkręcamy wtyk żarówki, wymieniamy żarówkę i tyle. Montaż oczywiści w kolejności odwrotnej. Warto zwrócić uwagę, by klosz dobrze wszedł w blendę – są trzy kołki prowadzące. 

Czas pracy: 10 minut

Koszt: 2 x 80 zł = 160 zł

Potrzebne narzędzia: śrubokręt „krzyżak”.

Efekt finalny:

Spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy!

Niech Zmartwychwstały Jezus będzie inspiracją i nadzieją dla całej ludzkości przeżywającej od ponad dwóch lat trudny okres. Pamiętajmy, że jutro nadjedzie (oby w Porsche) nowy dzień i to od nas zależy jak będzie on wyglądać. Alleluja … i do przodu !

Drobne usprawnienia

Korzystając ze świątecznej obecności w domu syna-studenta postanowiłem wykonać drobne usprawnienia samochodów.

Na początek Porsche 944. 

Bardzo denerwowały mnie słabe światła mijania w tym samochodzie. Nie dość, że lampy pochodziły z różnych lat produkcji (2004 i 2008) to jeszcze miały różne karbowania! Nie równo też świeciły – jedna mocniej, druga słabiej. Na początku mój plan był taki, że wymienię je na lampy ledowe posiadające homologację. Niestety te wyglądające na klasyczne (cena w USA to 399$) dostępne mają być dopiero w połowie lipca. Oferta polska to głównie reflektory motocyklowe, lub ledy przeznaczone do unowocześnienia Jeep’ów, a chciałem by dalej wyglądały na te z lat 80-tych. 

Przystąpiłem więc do demontażu starych lamp, by zobaczyć jak wyglądają i czy jest sens je regenerować. Po odkręceniu 1! śruby zdjąłem czarną maskownicę plastikową i miałem dostęp do reflektora. Kolejne dwie króciutkie śrubki trzymające metalowy oring będący zabezpieczeniem klosza pozwoliły mi go wyjąć. Najtrudniejszym i najbardziej pracochłonnym elementem jest odłączenie starego konektora od żarówki – widać, że bardzo dawno nikt tu nie zaglądał. Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że żarówka jest wlutowana na stałe w klosz! Zaczerpnąłem języka i postanowiłem – idąc śladami Patryka Mikiciuka 🙂 – zrobić swoje „polskie Porsche”. Okazuje się, że praktycznie bez żadnych przeróbek pasują tu reflektory produkowane przez polską firmę WESEM. Oczywiście na mojego maila odpowiedzieli, że absolutnie nie mają w swojej ofercie lamp do Porsche (czyżby jakieś prawa licencyjne?), ale zamówiona lampa do IKARUSA (tak podaje oryginalny katalog producenta) pasuje jak ulał. Uzbrojone w żarówki Osram Night Breaker reflektory rzucają zdecydowanie lepsze światło aniżeli to jakim dysponował poprzedni właściciel mojego auta w USA, a całość wygląda jak z fabryki 🙂

Czas wymiany: 35 minut

Koszt: lampy 2 szt w sumie za 149,98 zł, żarówki Osram 63,98 zł, razem 213,96 zł

Potrzebne narzędzia: śrubokręt krzyżak, śrubokręt płaski szeroki (do poluzowania wtyczki)

Porsche 911 (996).

Na sobotnie Industrialne Śniadanie#2 w Katowicach udaliśmy się 996. Pogoda z początku była słaba, a po południu temperatura na przełęczy Salmopol spadła poniżej zera stopni Celsjusza. Niestety, w takich warunkach wyjmując rzeczy z bagażnika przekonałem się, że siłowniki klapy działają już słabo (cóż, mają już 25 lat). Na szczęście moja głowa ucierpiała nie bardzo i zaraz po powrocie do domu zamówiłem nowe od Febi – dostawca na pierwszy montaż – nr części: PORSCHE 996 511 551 01   

Wymiana siłowników jest banalna. Płaskim, cienkim i długim śrubokrętem podważamy zabezpieczające sprężynki (najpierw górne mocowanie, potem dolne siłownika), luzujemy amortyzator i wyciągamy go. Nowy wystarczy włożyć i zatrzasnąć automatycznie na klik.

Naprawę najlepiej przeprowadzać w dwie osoby, lub mieć jakiś dobry kij na podparcie klapy bagażnika, gdyż wsparta tylko jednym spadnie nam na głowę.

Czas wymiany: 15 minut

Koszt: 2 szt. siłowników, w sumie: 129,16 zł

Potrzebne narzędzia: płaski, wąski i długi śrubokręt do poluzowania sprężynek

Godzina spędzona z synem: można było pogadać i o studiach i o samochodach 🙂

Industrialne Śniadanie#2 w Katowicach.

W sobotę, 9 kwietnia, pierwsze Porsche jeszcze przed godziną 9.00 dojechały na tereny dawnej Fabryki Porcelany gdzie spotkaliśmy się w ramach regionalnych inicjatyw Porsche Club Poland.

Specjalnie otwarta dla nas Restauracja Prodiż przygotowała bardzo smaczne śniadanie, gdzie przy wspólnym stole mogliśmy nie tylko podyskutować o naszych ulubionych samochodach, ale również skosztować specjałów szefa kuchni. Pogoda rano zapowiadała się raczej słabo (a prognozy były fatalne), ale praktycznie wszystkie zgłoszone załogi dojechały w komplecie. W związku z czerwonymi flagami w trakcie kwalifikacji do wyścigu F1 w Australii początek spotkania dodatkowo upłyną pod znakiem śledzenia rywalizacji załóg Ferrari i Oracle Red Bull Racing (które już wcześniej ogłosiło przyszłą współpracę z Porsche).

Około godziny 10.40 w małych grupkach przejechaliśmy do Walcowni – Muzeum Hutnictwa Cynku mieszczącego się w dzielnicy Szopienice. Tu czekał już na nas ostatni Nadmistrz Walcowni pan Janusz Stolorz. Sprawnie zablokowaliśmy (za zgodą) drogę dojazdową naszymi pojazdami i udaliśmy się w podróż w przeszłość.

Pan Janusz przepracował 44 lata i 4 miesiące w Walcowni – rozpoczynając swoją karierę w wieku 15 lat, a kończąc na najważniejszym stanowisku produkcji. Przez blisko 2 godziny, z ogromną pasją, wiedzą i zaangażowaniem przybliżał nam tajniki zakładu. Zwiedzanie rozpoczęło się od sali dawne kotłowni, gdzie Pan Janusz wprowadził nas w tematykę hutnictwa cynku. Następnie przeszliśmy na halę produkcji. Perełką są – unikalne na skalę światową – cztery 2 cylindrowe maszyny parowe działające dwustronnie w układzie dwustopniowym osiągające 250KM każda i mogące wykonać od 25 do 42 obrotów koła zamachowego na minutę. Zostały one wykonane w 1903r przez firmę „Wilhelmshutte A.G. bei Sprottau”. Następnie mieliśmy okazję poznać proces wytopu cynku w piecach topielno-rafinacyjnych (o pojemności około 50 ton każdy), skąd roztopiony cynk przelewano specjalnymi chochlami do form odlewniczych zamontowanych na ramie obrotowego stołu tzn. karuzeli odlewniczej. Od tego miejsca ekspozycja (specjalnie dla nas) ożyła . Korzystając z pomocy Hani i Zuzi, pan Przewodnik uruchamiał, demonstrował i opowiadał o pracy następujących maszyn: nożycy krążkowej, prasy do wyciskania kubków bateryjnych (służącej również jako pierwszy etap kontroli jakości), nożycy gilotynowej. Wisienką na torcie i zwieńczeniem tej części naszego zwiedzania było uruchomienie ogromnej walcarki wykańczającej do wytwarzania taśm cynkowych pochodzącej z lat 1915-1917.

W drugiej hali Walcowni mieści się wystawa motorowerów i lekkich motocykli z okresu powojennego, różnego rodzaju maszyn i silników oraz kilka motocykli marki Harley-Davidson. Największy ubaw mieliśmy testując dźwięk przedwojennego klaksonu.

Na zakończenie zwiedzania, nasza grupa została przejęta przez Panią Przewodnik z którą zwiedziliśmy wystawę klasycznych amerykańskich motocykli, której gwiazdą jest Harley-Davidson 23 CFA, chociaż mi osobiście do gustu najbardziej przypadł „damski” model B produkowany w latach 1926-1929 osiągający moc 8KM z 348cm3. Bardzo interesujący był również wojskowy Idiana Chief 340B z 1942r osiągający imponujące 40KM z potężnego silnika o pojemności 1200cm3. Dla mnie, najbardziej zaskakującą częścią wystawy motoryzacyjnej była ekspozycja pokazująca ewolucję kanistrów! Te trójkątne z lat 20 tych przypominały bardziej współczesne damskie torebki od Gucci lub Louis Vuitton.   

Na tym zakończyliśmy oficjalną część spotkania, ale zgodnie z życzeniami ujawnionymi w ankiecie zebranej podczas pierwszego naszego spotkania była przewidziana jeszcze druga cześć dla chętnych.

Mniej więcej połowa naszej grupy udała się na przejażdżkę w góry, gdzie mieliśmy zarezerwowany parking i stolik na lunch w Dworze Kukuczka w Istebnej. W kierunku Beskidów udaliśmy się nawet większą grupą, gdyż koledzy z Małopolski postanowili nas jeszcze „trochę odprowadzić”, a załoga pięknej 964 towarzyszyła nam prawie do naszego pit stopu na stacji benzynowej przed Bielskiem.

W drodze powrotnej postanowiliśmy jeszcze zaliczyć kilka „szybkich winkli” na przełęczy Kubalonka oraz ośnieżonym Salmopolu. 

„Śniadanie” nasza grupa zakończyła późnym wieczorem. Już dzisiaj zapraszam na nasze kolejne spotkanie wstępnie zaplanowane na 7 maja.

Finał Pucharu Kartingowego Pasja Porsche

IV runda Pucharu Kartingowego Pasja Porsche była ostatnią. Odbyła się ona nietypowo, bo w pierwszy wtorek kwietnia, na krakowskim torze Gokarting Center przy ul. Domagały 25.

Zgromadziła ona liczne grono wielbicieli Porsche i ścigania się na torze. Na parkingu zaprezentowała się cała plejada modeli. Były: 924, 944, Boxstery, 911 (w tym model Turbo) i rodzinne Cayenne. Do naszej dyspozycji były maszyny napędzane silnikami o mocy 9KM (dzieci dosiadały maszyn o mocy 5,5KM) – ciekawostką jest, że zasilane były LPG. Asfaltowy tor o długości 360 metrów i minimalnej szerokości 7 metrów pozwolił na wiele widowiskowych wyprzedzań. Każdy zawodnik ścigał się dwa razy po 8 minut. W sumie odbyło się 6 wyścigów: 2 dziecięce, 2 mieszane i 2 dla dorosłych.

Zwycięstwo w całym cyklu przypadło Bartkowi, który wyprzedził „Kraju”. Na III miejscu został sklasyfikowany z identyczną liczbą punktów Paul – decydowały lepsze wyniki poszczególnych rund.

Czekamy jeszcze na oficjalne i pełne wyniki – ja bardzo się cieszę, że udało nam się wspólnie spędzić cztery zimowe miesiące i nie mogę się już doczekać kolejnego sezonu 2022/23. Warto również nadmienić, że moja córka połknęła bakcyla gokartowego i już planujemy kolejne ścigania.

Industrialne śniadanie PCP w Chorzowie.

Dzisiaj, tj. w pierwszą sobotę marca 2022r. spotkaliśmy się w Chorzowie w ramach lokalnej inicjatywy Porsche Club Poland.

Punktualnie o godzinie 9.00 dwanaście załóg Porsche przybyło do mieszczącej się na terenie Parku Śląskiego legendarnej restauracji Browar Przystań na inauguracyjne „industrialne śniadanie PCP”. Szczerze mówiąc obawiałem się ile osób dojedzie, gdyż w piątek spadł świeży śnieg, a większość z nas ma letnie ogumienie na swoich prosiaczkach – na szczęście wymyślono model Cayenne, który pozwolił dotrzeć również osobom z daleka 🙂

Każdy z uczestników otrzymał pamiątkowe komplety naklejek: małą w barwach klubowych i specjalnie zaprojektowaną na nasze spotkania inspirowaną śląskimi klimatami i herbem mojego rodzinnego Bytomia. Dostarczone w środę gadżety z „centrali” tzn skrobaczki do szyb były bardzo adekwatne do mroźnego poranka.

Po wyśmienitym śniadaniu przejechaliśmy do oddalonego o jakieś 3 kilometry, niedawno otwartego, Muzeum Hutnictwa. Tam czekała już na nas pani Stefania – nasza przewodniczka, która w Hucie Batory przepracowała 40 lat! Pani Przewodnik zabrała nas na trwający półtorej godziny powrót do przeszłości. Przedstawiła nam cały proces wytwórczy: od pozyskiwania koksu, poprzez wytapianie surówki, walcowanie, aż do wyrobów gotowych. Dodatkowo wypowiedzi pani Przewodnik uzupełniał dyrektor muzeum – Pan Adam Kowalski, który wyjaśnił nam m.in. niesamowitą historię obrazu „Walcownia żelaza” autorstwa Adolph’a von Menzel’a czy głowy pomnika Friedricha Wilhelma von Redena

Uzupełnieniem bardzo interesującej multimedialnej ekspozycji jest film opowiadający historię hutnictwa na ziemiach Śląska.

Spotkanie zakończyło się planowo około godziny 13.00. Mam nadzieję, że był to sympatycznie spędzony czas dla prawie 30 osób (cieszy liczna obecność płci pięknej oraz najmłodszego pokolenia). Mam już plan na spotkanie w kwietniu – zatem pozostańmy w kontakcie.

Bardzo dziękuję wszystkim za liczne przybycie 🙂

Super samochody w Fabryce Norblina

Podczas ostatniego rodzinnego wypadu do stolicy jedną z zaplanowanych atrakcji było odwiedzenie wystawy super samochodów w Fabryce Norblina.

Samo miejsce jest super interesujące i warte spędzenia tam trochę czasu – to niedawno zrewitalizowana fabryka leżącą praktycznie w centrum miasta u zbiegu ulic Żelaznej i Prostej. Dotychczas była ona znana Warszawiakom głównie jako miejsce weekendowego biobazaru, ale po rewitalizacji nabrała ona zupełnie nowego charakteru.

Na poziomie -1 budynku „Plater” znajduje się wystawa „Ikony Motoryzacji” którą za jedyne 120 zł (bilet rodzinny 2+2) można zwiedzać. Podzielona jest ona na dwie sale: dużą w której można podziwiać całą plejadę nowoczesnych Lamborghini, Ferrari, Maseratti, Bentley, Aston Martin czy najdroższe auto na wystawie – McLaren P1 wycenione na 6.800.000 zł oraz zdecydowanie mniejszą salkę z samochodami bardziej klasycznymi jak: Ferrari Testarossa, DMC-12, czy Dodge Charger.

Oczywiście dla mnie najważniejsze były egzemplarze mojej ukochanej marki. Na samym wejściu wita nas ekspozycja 3 generacji Porsche GT3. Mamy tutaj modele: 996, 997.2 oraz aktualną generację. Ja i tak wybrałbym 996 🙂 Mijając rzędy Lamborghini i wspomnianego już P1 dochodzimy do części poświęconej japońskiej motoryzacji z takimi pojazdami jak Nissan GT-R, Mitsubishi Evo, Toyota Supra, czy Subaru Impreza.

I oto po środku stoją dwie moim zdaniem największe gwiazdy wystawy: Porsche Carrera GT oraz HOMA RS (911 w interpretacji Krzysztofa Hołowczyca i jego firmy HOMA). Zielony kolor, malowanka inspirowana Porsche 911 RS – ach jakie to robi wrażenie – jeszcze kiedyś zrobię takiego retro moda!

W małej salce, nieco z boku, obok klasycznego mercedesa stoi Porsche od którego wszystko się zaczęło – model 356 (tutaj w wersji z końca produkcji).

Jeżeli jesteś we Warszawie, polecam zainwestować jakieś 1,5h swojego czasu i udać się na tą jakże fajną wystawę motoryzacji.

Na letnich przez Salmopol

Korzystając z bardzo dobrej pogody postanowiłem z sąsiadem wybrać się na małą przejażdżkę prosiaczkami – wszakże nic nie zrobi lepiej naszym świnkom niż krótki spacer:)

Początkowo miała to być krótka przejażdżka „wokół komina”, ale po podczas obowiązkowego przystanku na kawę i lody w naszej ulubionej kawiarence „Karmelove” w Kobiórze postanowiliśmy nieco wydłużyć nasz spacer i zobaczyć czy jest śnieg na niedawno wyremontowanej drodze na przełęcz Salmopol na granicy Szczyrku i Wisły.

Po uzupełnieniu paliwa w naszych samochodach niespiesznie udaliśmy się krajową „jedynką” w kierunku Bielska-Białej, następnie S1 aż do zjazdu na Wilkowice i dalej drogą 942 do Szczyrku. Jako iż dzisiaj rozpoczęły się ferie zimowe dla pierwszych piecu województw byłem zaskoczony stosunkowo małym ruchem na drodze, a wprowadzone ostatnio zmiany w organizacji ruchu w Szczyrku sprawiły, że przez miasto przejeżdża się bardzo płynnie.

Ponieważ pogoda bardzo sprzyjała, a droga przez Salmopol była raczej czarna i sucha postanowiłem otworzyć dach i przejechać całą przełęcz. Na szczycie zrobiliśmy krótki przystanek i próbę jazdy po śniegu – opony Michelin Pilot Sport 4 NIE nadają się do jazdy po nim 🙂 W podróż powrotną udaliśmy się przez Wisłę (w końcu bez wahadełek) oraz trasą S1, gdzie nasze Prosiaczki mogły nieco przedmuchać układ wydechowy, a silniczki wejść na maksymalne obroty.

Przygotowania do zimy

Porsche to samochody całoroczne – chyba, że posiadają „opcję 33”. Jednakże w naszym klimacie i przy powszechnym sypaniu soli w zimę na drogi jazda nimi nie jest moim ulubionym zajęciem. Dlatego postanowiłem przyszykować je do przeczekania zimy w garażu.

Przygotowująć się do tego postarałem się skorzystać z zaleceń Porsche Delaware. Oto proponowana przez nich „check lista”

Lista kontrolna przechowywania Porsche

  1. Wyczyść garaż i przygotuj go do przechowywania samochodu.
    • Porada dla profesjonalistów: umieść folię na podłodze, aby chronić podwozie.
  2. Dokładnie wyczyść swoje Porsche od wewnątrz i na zewnątrz, łącznie z kołami.
    • Pro Tip: nałóż na koła warstwę wazeliny dla ochrony, pamiętaj, aby wyczyścić ją na wiosnę.
  3. Zakonserwuj gumowe i plastikowe elementy zewnętrzne.
  4. Wymień olej i filtr oleju.
  5. Uzupełnij różne płyny, użyj odpowiedniego środka przeciw zamarzaniu.
  6. Samochody chłodzone wodą wymagają conajmniej 50% udziału płynu chłodzącego – dolewałeś wcześniej wodę?
  7. Dokładnie sprawdź ciśnienie w oponach i napompuj nadmiernie o około 0,4 – 0,5 bara.
  8. Napełnij zbiornik paliwa wysokiej benzyną, aby zapobiec kondensacji i zmniejszyć przestrzeń powietrzną.
  9. Porsche zaleca umieszczenie pod oponami elastycznych podkładek (wykładzina etc.)
  10. Porsche zaleca stosowanie stabilizatora do nieużywanego paliwa.
  11. Zamknij wszystkie otwory wentylacyjne i umieść odstraszacze gryzoni.
  12. Zakryj rurę wydechową.
  13. Utrzymuj odpowiedni poziomi wilgoci w samochodzie, umieszczając w swoim Porsche saszetki z żelem krzemionkowym ze środkiem osuszającym.
  14. Nie używaj hamulca postojowego, użyj klocków do zablokowania kół.
  15. Podłącz akumulator do ładowarki w trybie podtrzymania, można wykorzystać do tego gniazdko zapalniczki.
  16. Umieść coś (szmatkę, karton itp.) między piórami wycieraczek a przednią szybą.
  17. Opuść okna o około 10 mm, aby zmniejszyć ciśnienie i zapobiec kondensacji.
  18. Umieść pojemnik z sodą oczyszczoną na podłodze pojazdu, aby Twoje Porsche pachniało świeżością.
  19. Użyj dobrego pokrowca na samochód – zewnętrznego do przechowywania na zewnątrz i wewnętrznego do przechowywania wewnątrz.
  20. Uruchom go ponownie dopiero wtedy, gdy wiosną nadejdzie czas, aby zacząć nim normalnie jeździć – nie „przepalaj” na zimno.

Lista oficjalnych klubów Porsche na świecie

Poniżej prezentuję w kolejności alfabetycznej listę oficjalnych klubów zrzeszających miłośników motoryzacji zaaprobowanych przez firmę Porsche.

Australian Porsche 356 Register Inc.
Club Porsche Genève
Club Porsche Romand
Deutschlandtreffen
Federazione Italiana Porsche Club
Klassieke Porsche 911 en 912 Club Nederland
Nederlandse Porsche Club
Papillon Porsche Club St. Gallen
Porsche-Club-Roland-zu-Bremen
Porsche 356 Club Deutschland e.V.
Porsche 356 Club Nederland
Porsche 356 Club Schweiz
Porsche 356 Interessengemeinschaft Deutschland e.V.
Porsche 911-Club Norddeutschland e. V.
Porsche 914-6 Club e.V.
Porsche 914 Club Holland
Porsche 914 Club Schweiz
Porsche 924/944 Club Deutschland e.V.
Porsche Classic Club Austria
Porsche Classic Club Belgium
Porsche Classic Club Danmark
Porsche Classic Club Luxembourg
Porsche Classic Club Russland
Porsche Club 3 Lacs
Porsche Club 356 Portugal
Porsche Club 911 Classic France
Porsche Club 914 France
Porsche Club 924-944-968 France
Porsche Club 928 e.V.
Porsche Club 928 France
Porsche Club 928 Nederland
Porsche Club 968 Deutschland
Porsche Club Aachen e.V.
Porsche Club Abruzzo e Molise
Porsche Club Adria
Porsche Club Allgäu e.V.
Porsche Club Alsace
Porsche Club Altötting e.V.
Porsche Club Andino
Porsche Club Aquitaine
Porsche Club Atlantique
Porsche Club Augsburg e.V.
Porsche Club Austral
Porsche Club Auvergne
Porsche Club Baden-Baden e.V.
Porsche Club Baden e.V.
Porsche Club Bahrain
Porsche Club Baleares
Porsche Club Baltic e.V.
Porsche Club Basel
Porsche Club Bayreuth e.V.
Porsche Club beider Basel
Porsche Club Berchtesgaden e.V.
Porsche Club Bergamo
Porsche Club Berlin e.V.
Porsche Club Bern
Porsche Club Biberach e.V.
Porsche Club Bodensee-Oberschwaben
Porsche Club Bonn e.V.
Porsche Club Bourgogne Franche-Comté
Porsche Club Brandenburger Tor e.V.
Porsche Club Brescia
Porsche Club Bretagne Pays de Loire
Porsche Club Bulgaria
Porsche Club Calabria
Porsche Club Cambodia
Porsche Club Campania
Porsche Club Canberra
Porsche Club Caracas
Porsche Club Carrera RS e.V.
Porsche Club Centre
Porsche Club Champagne Ardenne
Porsche Club Chemnitz Westsachsen e.V.
Porsche Club Classico e.V.
Porsche Club Colombia
Porsche Club Corse
Porsche Club Croatia
Porsche Club Cuba
Porsche Club Cyprus
Porsche Club Danmark
Porsche Club Darmstadt
Porsche Club de Argentina
Porsche Club de Chile
Porsche Club de Paris
Porsche Club do Brasil
Porsche Club Dominican Republic
Porsche Club Donau e. V.
Porsche Club Dreiländereck e.V.
Porsche Club Dresden e.V.
Porsche Club Düsseldorf
Porsche Club Emilia Romagna
Porsche Club Finland ry
Porsche Club Francorchamps
Porsche Club Freiburg
Porsche Club für den klassischen 911 Rhein-Ruhr e.V.
Porsche Club für den klassischen 911 Süd
Porsche Club für den klassischen 911 Südwest e.V.
Porsche Club Garmisch-Partenkirchen e. V.
Porsche Club Georgia
Porsche Club Göppingen
Porsche Club Graubünden
Porsche Club Graz
Porsche Club Grenzland e.V.
Porsche Club Guatemala
Porsche Club Hamburg e.V.
Porsche Club Heilbronn-Hohenlohe e.V.
Porsche Club Hellas
Porsche Club Hessen
Porsche Club Hildesheim e.V.
Porsche Club Historic Challenge
Porsche Club Hochrhein e.V.
Porsche Club Hohenzollern e.V.
Porsche Club Holland
Porsche Club Hong Kong
Porsche Club Hungary
Porsche Club Ingolstadt
Porsche Club Inntal e.V.
Porsche Club Interseries
Porsche Club Ireland
Porsche Club Isartal-München e.V.
Porsche Club Istanbul
Porsche Club Italia
Porsche Club Japan
Porsche Club Jeddah
Porsche Club Jordan
Porsche Club Jura
Porsche Club Kärnten
Porsche Club Kassel e.V.
Porsche Club Kazakhstan
Porsche Club Kirchen-Hausen
Porsche Club Köln e.V.
Porsche Club Konstanz e.V.
Porsche Club Korea
Porsche Club Krasnodar
Porsche Club Krasnoyarsk
Porsche Club Kurpfalz e.V.
Porsche Club Kuwait
Porsche Club La Fournaise
Porsche Club Lahntal
Porsche Club Landshut e.V.
Porsche Club Lario
Porsche Club Latvia
Porsche Club Lausitz e.V.
Porsche Club Le Mans
Porsche Club Lebanon
Porsche Club Leipzig e.V.
Porsche Club Lithuania
Porsche Club Lorraine
Porsche Club Lüneburger Heide e.V.
Porsche Club Luxembourg
Porsche Club Luzern
Porsche Club Magdeburg
Porsche Club Mainfranken e.V.
Porsche Club Mainz e.V.
Porsche Club Malaysia
Porsche Club Malta
Porsche Club Marche
Porsche Club Matterhorn
Porsche Club Mexico A.C.
Porsche Club Méditerranée
Porsche Club Mittelland
Porsche Club Mittelrhein e.V.
Porsche Club Möhnesee e.V.
Porsche Club Monaco
Porsche Club Monasteria e.V.
Porsche Club Moscow
Porsche Club Motorsport France
Porsche Club München e.V.
Porsche Club Nibelungen e.V.
Porsche Club Niederbayern e.V.
Porsche Club Niederrhein e.V.
Porsche Club Nizhniy Novgorod
Porsche Club Nord Picardie
Porsche Club Nordrhein e.V.
Porsche Club Norge
Porsche Club Norge Racing
Porsche Club Normandie
Porsche Club Nouvelle-Calédonie
Porsche Club NSW Inc.
Porsche Club Nürburgring
Porsche Club Nürnberg e.V.
Porsche Club Oberfranken e.V.
Porsche Club Oberösterreich
Porsche Club of Belgium
Porsche Club of New Zealand
Porsche Club of South Africa
Porsche Club of South Africa – Eastern Cape
Porsche Club of South Australia
Porsche Club of Victoria
Porsche Club of Western Australia
Porsche Club Oman
Porsche Club Ortenau e.V.
Porsche Club Osnabrück Weser-Ems e.V.
Porsche Club Ostfriesland e. V.
Porsche Club Osthessen
Porsche Club Paderborn e.V.
Porsche Club Panama
Porsche Club Pannonia
Porsche Club Pays de Savoie
Porsche Club PCS Racing Sweden
Porsche Club Peru
Porsche Club Pfalz-Kaiserslautern
Porsche Club Pforzheim e.V.
Porsche Club Piemonte e Liguria
Porsche Club Pinzgau
Porsche Club Poland
Porsche Club Portes de Provence
Porsche Club Portugal
Porsche Club Praha
Porsche Club Puglia
Porsche Club Qatar
Porsche Club Queensland
Porsche Club Regensburg
Porsche Club Rems – Jagst e.V.
Porsche Club Rhein-Main-Taunus e.V.
Porsche Club Rhein-Main e.V.
Porsche Club Rhein Ruhr e.V.
Porsche Club Rheinhessen
Porsche Club Rheinland e.V.
Porsche Club Rhône-Alpes
Porsche Club Roma
Porsche Club Romania
Porsche Club Rostock e.V.
Porsche Club Roussillon
Porsche Club Russland
Porsche Club Saar e.V.
Porsche Club Salzburg
Porsche Club San Marino
Porsche Club Sardegna
Porsche Club Saudi Arabia
Porsche Club Schleswig-Holstein
Porsche Club Schwaben e.V.
Porsche Club Schwyz
Porsche Club Serbia
Porsche Club Series 0 Registry e.V.
Porsche Club Sicilia
Porsche Club Siegerland e.V.
Porsche Club Singapore
Porsche Club Solothurn
Porsche Club South Africa – Cape
Porsche Club Speyer e.V.
Porsche Club Spyder-Speedster
Porsche Club Steiermark
Porsche Club Stuttgart e.V.
Porsche Club St. Petersburg
Porsche Club Südliche Weinstrasse e.V.
Porsche Club Südtirol
Porsche Club Suisse
Porsche Club Tasmania
Porsche Club Team II Bergisches Land e.V.
Porsche Club Tegernsee e.V.
Porsche Club Thailand
Porsche Club Thüringen e.V.
Porsche Club Ticino
Porsche Club Tirol
Porsche Club Toscana
Porsche Club Toulouse Gascogne
Porsche Club Tourcoing
Porsche Club Trentino
Porsche Club Trier e. V.
Porsche Club Ukraine
Porsche Club Umbria
Porsche Club Unterfranken
Porsche Club Vaud
Porsche Club Veneto e Friuli
Porsche Club Verband Österreich
Porsche Club Vierseenland e.V.
Porsche Club von Niedersachsen e. V.
Porsche Club Vorarlberg e.V.
Porsche Club Westfalen e. V.
Porsche Club Westpfalz
Porsche Club Wien
Porsche Club Wittelsbach e.V.
Porsche Club Wuppertal e.V.
Porsche Club Zollernalb e.V.
Porsche Club Zürich
Porsche Club Zürich-Oberland
Porsche Club Zürichsee
Porsche Club Zug
Porsche Club Česká republika
Porsche Clubs France
Porsche Days
Porsche Jagdwagen Registry e. V.
Porsche klub Slovenija
Porsche Model Club Europe
Porsche Motorsport Club Suisse
Porsche Motorsport Club Suisse fr
Porsche Motorsport Club Suisse it
Porsche Parade 2010
Porsche Parade Europe
Porsche Racing Club Finland
Porsche Sport Club Zürich
Porsche Treffen Mollis
Registro Italiano Porsche 356
Registro Italiano Porsche 911 e 912
Registro Italiano Porsche 914
Registro Italiano Porsche 924-944-928-968
Rennsportverein Alpen Pokal
Verband Schweizer Porsche Clubs
White Nights
Württembergischer Porsche Club