Ponad 35 lat pracy siłowników klapy bagażnika to dużo, czy mało? Dla mnie sporo, ale widać nawet takie podzespoły mają swój kres i należy je wymienić na nowe.
Potrzebne narzędzia i części:
- śrubokręt płaski o dosyć długim grocie i krótkim zakończeniu
- plastikowa łyżka do podważania
- 2 x siłownik FEBI Bilstein o numerze fabrycznym 944 511 351 01
Po obejrzeniu kilku filmików na YT doszedłem do wniosku, że najlepiej całą operację będzie przeprowadzić wraz z ochotnikiem. Tym razem był to mój syn Mateusz. Procedura, która u nas się sprawdziła polegała na:
- Podważeniu plastikową łyżką zawleczki w górnym mocowaniu i jej wyjęciu.
- Wybiciu bolca mocującego. Dzięki temu siłownik można było swobodnie przechylić.
- Z wykorzystaniem śrubokrętu należy poluzować metalowy element dolnego mocowania stanowiący blokadę. Ostrożnie wyjąć stary siłownik.
- Śrubokrętem poluzować zawleczkę w nowym siłowniku. Zamontować go dolnym mocowaniem.
- Ustawić siłownik w górnym mocowaniu. Umieścić bolec mocujący. Wsunąć zawleczkę zabezpieczającą.
- Czynność powtórzyć z drugim siłownikiem.
Cała operacja zajmuje około 10 minut. Polecam ją wykonywać w 2 osoby – przynajmniej klapa nie spadnie Ci na głowę.
Koszt operacji: 104 pln za 2 szt.