Porsche to samochody całoroczne – chyba, że posiadają „opcję 33”. Jednakże w naszym klimacie i przy powszechnym sypaniu soli w zimę na drogi jazda nimi nie jest moim ulubionym zajęciem. Dlatego postanowiłem przyszykować je do przeczekania zimy w garażu.
Przygotowująć się do tego postarałem się skorzystać z zaleceń Porsche Delaware. Oto proponowana przez nich „check lista”
Lista kontrolna przechowywania Porsche
- Wyczyść garaż i przygotuj go do przechowywania samochodu.
- Porada dla profesjonalistów: umieść folię na podłodze, aby chronić podwozie.
- Dokładnie wyczyść swoje Porsche od wewnątrz i na zewnątrz, łącznie z kołami.
- Pro Tip: nałóż na koła warstwę wazeliny dla ochrony, pamiętaj, aby wyczyścić ją na wiosnę.
- Zakonserwuj gumowe i plastikowe elementy zewnętrzne.
- Wymień olej i filtr oleju.
- Uzupełnij różne płyny, użyj odpowiedniego środka przeciw zamarzaniu.
- Samochody chłodzone wodą wymagają conajmniej 50% udziału płynu chłodzącego – dolewałeś wcześniej wodę?
- Dokładnie sprawdź ciśnienie w oponach i napompuj nadmiernie o około 0,4 – 0,5 bara.
- Napełnij zbiornik paliwa wysokiej benzyną, aby zapobiec kondensacji i zmniejszyć przestrzeń powietrzną.
- Porsche zaleca umieszczenie pod oponami elastycznych podkładek (wykładzina etc.)
- Porsche zaleca stosowanie stabilizatora do nieużywanego paliwa.
- Zamknij wszystkie otwory wentylacyjne i umieść odstraszacze gryzoni.
- Zakryj rurę wydechową.
- Utrzymuj odpowiedni poziomi wilgoci w samochodzie, umieszczając w swoim Porsche saszetki z żelem krzemionkowym ze środkiem osuszającym.
- Nie używaj hamulca postojowego, użyj klocków do zablokowania kół.
- Podłącz akumulator do ładowarki w trybie podtrzymania, można wykorzystać do tego gniazdko zapalniczki.
- Umieść coś (szmatkę, karton itp.) między piórami wycieraczek a przednią szybą.
- Opuść okna o około 10 mm, aby zmniejszyć ciśnienie i zapobiec kondensacji.
- Umieść pojemnik z sodą oczyszczoną na podłodze pojazdu, aby Twoje Porsche pachniało świeżością.
- Użyj dobrego pokrowca na samochód – zewnętrznego do przechowywania na zewnątrz i wewnętrznego do przechowywania wewnątrz.
- Uruchom go ponownie dopiero wtedy, gdy wiosną nadejdzie czas, aby zacząć nim normalnie jeździć – nie „przepalaj” na zimno.
Pełna profeska 🙂 Pewnie dziś większość już szuka sztyftu do gum , soli , preparatów do paliwa , tankuje do pełna ….
Ja już to wszystko zrobiłem 🙂
Teraz tylko zostało, cieszenie oka i dotykanie w garażu 🙂