Panemera 4S (970)

Pierwsze w historii 4 drzwiowe Porsche klasy Gran Turismo. Pod maską 400 koni mechanicznych generowanych przez wolnossący 8 cylindrowy silnik w układzie „V”. Poprzez dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK napęd przenoszony jest na obydwie osie.

Moje rodzinne Porsche posiada ciekawą – a jakże – historię. Pierwsze 2 lata samochód spędził jako pojazd dyrekcji centrali Porsche w Zuffenhausen w Niemczech. Następnie został sprowadzony na indywidualne zamówienie do Polski prze Porsche Centrum Warszawa. Ja jestem jego trzecim, a w Polsce drugim właścicielem.

Konfiguracja mojej Panamery wygląda tak jakby ktoś zaznaczył wszystkie możliwe opcje i odjął z nich 2 typowo sportowe – tak by stworzyć iście reprezentatywne auto klasy Grand Turismo.

Moje ulubione elementy wyposażenia to przede wszystkim audiofilskie nagłośnienie firmy Burmester, aktywne zawieszenie oraz zestawienie kolorystyczne: piękny błękitny metalik, niepowtarzalna granatowa skórzana tapicerka inkrustowana jachtowym drewnem. Czego chcieć więcej?

Panamera 4S to wg mojej oceny najbardziej genialne Porsche drugiej dekady XXI. To samochód, który pozwala łączyć pasję prowadzenia sportowego samochodu z możliwością dzielenia się nią z całą rodziną.

To taki samochodowy dr Jekyll & mr Hyde. W trybie komfortowym połykasz kolejne setki kilometrów trasy wakacyjnej z rodziną, natomiast przełączenie w tryb Sport (plus) zmienia to rodzinne Grand Tourismo w rakietę na drodze, której mało który samochód jest w stanie dotrzymać kroku. Który rodzinny sedan przyspiesza poniżej 5 sekund do 100 km/h, albo osiąga prawie 300 km/h ?