Radio w 944

Zainspirowany przez kolegę z Małopolski, który w swojej klasycznej 928 zainstalował chińskie radio SWM 7805C postanowiłem podążyć jego śladem. Zamówiłem na Ali rzeczony sprzęt (z przesyłką wyszło jakieś 135 pln) i cierpliwie czekałem. Już po 4/5 tygodniach zjawiła się tajemnicza przesyłka w małym kartoniku – praktycznie jedyny napis jaki był na pudełku to dumne „MADE IN CHINA”.

Próbowałem spróbować samodzielnej instalacji, ale ta niestety przerosła moje skromne możliwości – amerykanie byli już tu przede mną i wykonali przeróbkę kabelków.

Ale od czego są znajomości i przyjaźnie w gronie pasjonatów Porsche?! Poprosiłem o pomoc kolegę Krzyśka „Keysi”, który z racji wykonywanego zawodu, a przede wszystkim samodzielnie wykonanych wielu modyfikacji sprzętu audio w swoich Porsche był dla mnie idealną deską ratunku 🙂

Wczoraj, Krzysiek zgodził się podjechać do mnie i pomóc (a raczej samodzielnie) wykonać podłączenie do nowego nabytku. W pierwszej kolejności musieliśmy rozwikłać zagadkę który kolor kabla za co odpowiada. W moim egzemplarzu w sekcji głośników były 4 wtyczki: żółta to kanał Lewy Tył (nie gra), czerwona to kanał Prawy Tył, czarna – Prawy Przód i biała – Lewy Przód. Dla potomnych dodaj jeszcze, że okrągły wtyk to plus, a płaski to masa. Następnie ustaliliśmy na których przewodach wyprowadzona jest masa i napięcie.

Po tak przygotowanych i „oczyszczonych” z amerykańskiej myśli technicznej przewodach przystąpiliśmy do przygotowania i zlutowania dwóch dostarczonych wraz z radiem wtyczek. Całość prac zajęła nam, a raczej Krzysiowi jakieś 3h. Około 22:15 mogliśmy podłączyć sprzęt i sprawdzić, czy wszystko działa prawidłowo. Radio bez problemu połączyło się z iPhone – muzyka gra dosyć czysto, rozmowy są przekazywane poprawnie. Podłączyliśmy też pendrive z MP3 do gniazda – tu jakość dźwięku jest jeszcze lepsza. Na koniec zasymulowaliśmy manewr cofania i radio przełączyło wyświetlacz na obraz z dołączonej kamery. Jednym słowem wszystko (prawie) gra i buczy. Radio dosyć dobrze pasuje do equalizera Blaupunkta i pomimo faktu, iż jest nowoczesne fajnie wygląda w klasycznym wnętrzu 944 – można ustawić kolor podświetlania bliski temu z samochodu.

WIELKIE PODZIĘKOWANIA DLA KRZYSIA za poświęcenie i stracony czas.

Przed nami jeszcze dwie sprawy: weryfikacja niedziałającego głośnika tylnego lewego (i ewentualna wymiana kompletu na coś nowego) oraz instalacja kamerki cofania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.